Direktlänk till inlägg 23 maj 2008

En ideologi som dog bort..

Av Joshua - 23 maj 2008 12:45

Jag har funderat, jag har studerat, jag har insett. Insikten har gett mig många känslor.


Jag har under mesta delen av mitt liv undvikit saker som ger ett behov. Ett behov som man kontinuerligt måste ha. Jag pratar om beroende framkallande saker. Jag har aldrig rökt någonting (förrutom träpinnar som liten). Jag har aldrig tagit droger. Jag har dock prövat på alkoholen. Den som tar bort alla hämningar, all kontroll och all vett och ettikett. Jag ångrar mycket, men man kan aldrig hålla på att ångra sig hela livet. Man måste gå vidare. Jag har provat på, jag kan ta avstånd och säga att det inte är något för mig.


Det finns massa olika beroenden såklart. Mat och dryck, sömn, socialt umgänge, utveckling, motion, andning, tankar och drömmar, kärlek etc... Sådana beroenden som en människa måste ha för att kunna överleva.


Men saker som förstör och gör att du och din själ inte vill vara tillsammans är ett aktuellt ämne i vår tid anser jag. Jag säger inte att jag är oberoende här, tvärtom.. Jag ville skriva och prata om detta för att jag har kommit på mig själv.. Det är sjukt... 


Jag är helt klart beroende av att sitta framför min dator. Det är sorgligt.. Inte bara datorn i sig är ett beroende, även de spel som finns. Om jag inte suttit framför datorn på några dagar, och jag inte har tillgång till den så blir ett spel på mobilen en liten tröst.


Jag måste typ sluta nu, men det största beroendet som jag har är även så känsligt. Ett beroende som kan göra mig så glad, så lycklig! Det kan ge känslan av att man är bäst, att man är oövervinnerlig. Men som alla vet har allting en baksida. Det ger även de mest mörkaste tankarna, känslorna.. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joshua - 22 maj 2008 22:21

Allt är väl relativt? Men inte nu... Mer åt helvete rent ut sagt. Jag vill bara skita i allt! Dra iväg så långt bort som man bara kan!  Själv..   Mr SUCKER längst ner på the fucking bucket har talat för dagen! 22:22 han drömmer sig bort och önskar!  ...

Av Joshua - 4 maj 2008 23:33

Det var ju ett tag sen sist.. Tiden går fort..   Du som läser detta kan börja fundera på om du någon gång fått iakta något obehagligt, skrämmande eller något som bara gett en jobbig känsla. Du kan även börja fundera på om du någon gång varit i en si...

Av Joshua - 22 april 2008 23:05

Njuuuuter av en 93min lång fotbollsmatch och vad händer 1 sekund innan avblåsning? SJÄLVMÅL!!!!!! ASSÅ!!!!!!!! LIVERPOOL VAD HÄNDER?!?! GÅR INTE BESKRIVA KÄNSLAN JUST NU!...

Av Joshua - 22 april 2008 19:02

Kroppen var så trött, så fysiskt trött igår kväll. Jag somnade inte förrän sent. Huvudet gick på högvarv, rumspolaren hade kompisar på besök vilket inte gjorde saken lättare. Jag somnade och med en känsla av att man bara slumrat till var det dags att...

Av Joshua - 21 april 2008 23:24

Idag var jag ledig. Ska dock upp och jobba imorgon från 08:00 till 16:30. Det blir första heldagen som jag ska jobba ensam. Idag idag idag blev det en dag med mycket idrottande. Spelade innebandy med jobbet, gick inte lika bra denna gång som sist. J...

Ovido - Quiz & Flashcards