Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Dagens upplevelse

Av Joshua - 15 november 2007 19:00

Som försäljare för Coop Medmeras finansiella tjänster får man uppleva en väldigt massa olika människor. Jag står i butiker runt om i Stockholm och alla människor måste ju äta, åh för att äta måste man ha mat, åh för att få mat så måste man handla.. Coop Extra i Stuvsta var dagens butik och jag och min kollega Lennart brukar ha små trevliga pratstunder ganska många gånger per dag. Just under en sådan vaknade jag upp och kände att nu måste ja väl börja arbeta lite.. Då ser jag en man mellan 50-60års ålder som lunkar stelt över golvet. Han ser hyffsat lortig ut, han bär ett grått grovt skägg, en kulmage som inte går att dölja och slitna blåa arbetskläder. Med nyllet djupt nedgrävt i kvittot efter dagens inköp av ärtor och fläsk försöker jag omöjligt skapa ögonkontakt och på så vis förbereda honom på kommande fråga som skall leda till ett säljmöte för min del. Men hans ögon himlar aldrig upp... Jag skippar ögonkontakten och använder mig av min något onormala ljusa stämma:


-Hej har du Medmera kort?

Han svarar tyst och snabbt.

-Aa!

Hm inte allt för intresserad människa tänker jag och slänger ut en följdfråga:

-Sätter du in pengar på ditt Medmera kort?

Han stannar upp och tittar konstigt på mig, han säger ingenting på en liten stund.. Sen säger han något som jag inte riktigt hör:

-Dee sskkaauuu ddjjeee aaaanniii

Jag rynkade nog lite på min panna och gjorde frågan lite mer specifik.

-Alltså har du funktionen på ditt Medmera kort att du kan sätta in pengar som du kanske idag gör?

Han svarar nu irriterat med en klar och skarpare röst men fortfarande med nyllet nedgrävt i sitt meningslösa kvitto:

-DEET SKAA DU GEE FAAN I !!

 -Okej! svarade jag...

Jag börja skratta för mig själv åå Lennart lika så.. Lennart är en riktigt skön snubbe på 60 år! Han sa till mig efteråt.

-Om jag var du skulle jag frågat varför han var så jäkla butter.? Hans humör ska ju inte påverka dig kan man ju tycka. Men hans fru hade säkert mens därhemma :P Hahaha Lennart Lennart!

 
 
therese

therese

17 november 2007 16:22

orka vara sur. ett gott skratt förlänger livet, eller inte sant?! och jag är ganska glad förresten. glad för att du har skaffat dig en bloggisch. najs drag vännen min!

http://tege.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lina

21 november 2007 10:28

Precis. Det var väl det jag visste. Att du inte sitter i kassan på coop. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joshua - 23 maj 2008 12:45

Jag har funderat, jag har studerat, jag har insett. Insikten har gett mig många känslor.   Jag har under mesta delen av mitt liv undvikit saker som ger ett behov. Ett behov som man kontinuerligt måste ha. Jag pratar om beroende framkallande saker. J...

Av Joshua - 22 maj 2008 22:21

Allt är väl relativt? Men inte nu... Mer åt helvete rent ut sagt. Jag vill bara skita i allt! Dra iväg så långt bort som man bara kan!  Själv..   Mr SUCKER längst ner på the fucking bucket har talat för dagen! 22:22 han drömmer sig bort och önskar!  ...

Av Joshua - 4 maj 2008 23:33

Det var ju ett tag sen sist.. Tiden går fort..   Du som läser detta kan börja fundera på om du någon gång fått iakta något obehagligt, skrämmande eller något som bara gett en jobbig känsla. Du kan även börja fundera på om du någon gång varit i en si...

Av Joshua - 22 april 2008 23:05

Njuuuuter av en 93min lång fotbollsmatch och vad händer 1 sekund innan avblåsning? SJÄLVMÅL!!!!!! ASSÅ!!!!!!!! LIVERPOOL VAD HÄNDER?!?! GÅR INTE BESKRIVA KÄNSLAN JUST NU!...

Av Joshua - 22 april 2008 19:02

Kroppen var så trött, så fysiskt trött igår kväll. Jag somnade inte förrän sent. Huvudet gick på högvarv, rumspolaren hade kompisar på besök vilket inte gjorde saken lättare. Jag somnade och med en känsla av att man bara slumrat till var det dags att...

Ovido - Quiz & Flashcards